Školský podporný tím
Výchovná poradkyňa - Mgr. Barbora Kozicová
Kariérová poradkyňa - Mgr. Marianna Guzmická
Školská psychologička - Mgr. Mária Abrahámová
Výchovný poradca
Mgr. Barbora Kozicová
Kontakt: barbora.kozicova@gymnm.sk, cez Edupage
Konzultačné hodiny: pondelok 10.00 - 11.30
Miestnosť: 125
Výchovný poradca na našej škole poskytuje odbornú podporu a poradenstvo v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu. Zameriava sa najmä na žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a na riešenie výchovných problémov v spolupráci s triednymi učiteľmi, rodičmi a vedením školy.
Činnosť výchovného poradcu zahŕňa:
- evidenciu a koordináciu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami na základe odporúčaní poradenských zariadení,
- podporu učiteľov pri tvorbe a realizácii individuálnych podporných opatrení a IVP,
- spoluprácu s triednymi učiteľmi pri riešení výchovných problémov žiakov,
- sprostredkovanie kontaktu medzi školou, rodičmi a odbornými poradenskými zariadeniami,
- evidenciu a správu dokumentácie súvisiacej s poradenskou činnosťou.
Cieľ poradenstva:
Poskytnúť podporu žiakom pri prekonávaní prekážok vo výchovno-vzdelávacom procese a zabezpečiť podmienky pre ich úspešné vzdelávanie v súlade s ich individuálnymi potrebami.
https://podporneopatrenia.minedu.sk/dokumenty-na-stiahnutie/
Kariérový poradca
Kariérový poradca: Mgr. Marianna Guzmická
Konzultačné hodiny: pondelok - 9,00 – 10,30
Kontakt: 032/7704721, marianna.guzmicka@gymnm.sk
Miestnosť: 125
Cieľom kariérového poradenstva je najmä zosúlaďovanie kariérového vývinu žiaka s jeho individuálnymi predpokladmi a záujmami a potrebami trhu práce. Ide o diagnostickú činnosť, výchovnú činnosť, poradenskú, informačnú činnosť a koordinačnú činnosť.
Hlavné ciele a úlohy kariérového poradenstva:
- Sebapoznávanie - orientácia v sebe samom, poznanie silných a slabých stránok vlastnej osobnosti, životné hodnoty, práca ako dôležitá súčasť životného štýlu.
- Pochopenie zmyslu práce pre jednotlivca a spoločnosť, spoznanie komponentov ovplyvňujúcich spokojnosť s prácou (túžby, očakávania, význam pracovného prostredia, pracovné priority).
- Rozvoj a vzdelávanie - vysvetliť žiakom zmysel vzdelania, sprostredkovať informácie o rôznych možnostiach štúdia na vysokých školách, oboznámiť ich so sústavou vysokých škôl, s možnosťami pomaturitného štúdia, s prípravou na prijímacie skúšky.
- Rozhodovanie a plánovanie - posúdenie vhodnosti výberu budúceho povolania k charakteru osobnosti žiaka.
- Pracovný trh a pracovné príležitosti - informovať žiakov o skutočnostiach na trhu práce, možnostiach zamestnania sa v jednotlivých krajinách EÚ, o možnostiach získania zamestnania, o spôsoboch správneho uchádzania sa o zamestnanie.
- Informovať žiakov najmä o možných rizikách práce v zahraničí (prostitúcia, nútená práca), o možnostiach hľadania si práce v zahraničí prostredníctvom pracovných agentúr.
Školská psychologička
Mgr. Mária Abrahámová
Kontakt: maria.abrahamova@gymnm.sk, cez Edupage
Konzultačné hodiny: Pondelok 8:00 – 13:00
Utorok 8:00 – 15:30
Streda 8:00 – 13:00
Štvrtok 8:00 – 15:30
Piatok 8:00 – 13:00
Miestnosť: 127
Školský psychológ v škole nevykonáva diagnostiku. Poskytuje výchovno-vzdelávacie poradenstvo pre študentov, rodičov a pedagógov.
Milí študenti, nájdete ma v miestnosti č. 127, na prízemí alebo ma kontaktujte cez edupage.
Som tu pre vás. Môžete ma navštíviť alebo mi napísať ak:
- máte problémy s učením alebo s pozornosťou,
- ste v strese alebo napätí a potrebujete sa poradiť ako to zvládnuť,
- máte problémy so spolužiakmi alebo doma,
- máte problémy vo vzťahoch,
- necítite sa dobre a chcete sa porozprávať.
Rada vás uvidím aj len tak, bez príčiny :)
Vážení rodičia, na školskú psychologičku sa môžete obrátiť :
- pri konzultovaní vzdelávacích a výchovných ťažkostí vašich detí,
- v prípade rovesníckych a vzťahových problémov vašich detí, či problémov vo vzťahoch doma,
- ak má Vaše dieťa špecifické výchovno-vzdelávacie potreby a vyžaduje individuálny výchovno-vzdelávací prístup.
Milí pedagógovia, rada vám budem nápomocná pri:
- konzultovaní výchovných a vzdelávacích ťažkostí vašich študentov,
- konzultovaní a riešení rovesníckych a vzťahových problémov študentov,
- pri riešení špecifických výchovno-vzdelávacích potrieb a pri nastavovaní individuálneho výchovno-vzdelávacieho prístupu k študentom.